Český chytrák na Liptove

26. júla 2022, dedic, Nezaradené

Nie -tento malý český človiečik, ktorého som dnes „nachytal“ vo svojom lese ako spolu so ženou a dvoma deťmi spia v obstarožnej Škode Combi, nie je chrapúň. So seriálom o chrapúnstvach v slovenských horách je to podobnosť iba čisto náhodná.

Český človiečik spal vedľa manželky a malého dieťaťa nohami k palubnej doske a druhé odrastenejšie dieťa sa krčilo v batožinovom priestore krížom. Neviem, či som pri pohľade na nich týchto spáčov viac ľutoval alebo sa aj za nich hanbil. Veď aj Čech je údajne môj slovanský brat-aj keď taký…-no český. Keď odišli, upravil som po nich ryhy, čo zanechali v tráve pneumatiky ich auta. – A všimol som si pritom malý kúsok papiera, čo tam nechtiac vytratili.

Na papieriku s nadpisom „Jak být na Slovensku euroneutrální“ boli popísané kroky, ktoré má český človiečik urobiť, aby pri výlete do SR neminul ani euro. A aby náklady, ktorým sa vyhnúť nedalo, nahradil speňažením toho, čo si zo Slovenska privezie.

Na začiatku „príručky“ bola popísaná trasa, ktorou má český človiečik ísť od hraníc ČR do Vysokých Tatier tak, aby nemusel platiť diaľničné mýto. A potom už nasledovali tieto odporúčania:

Na konci dňa, po návrat z Čiech nejeden český človiečik zistí, že bol na Slovensku nielen euroneutrálny ale dokonca aj euro-pozitívny ! – A ako hovoril už praotec Čech – „KDO ŠETŘÍ – MÁ ZA TŘI“. A to sú tie tri eurá, ktoré ste si zarobili na týždennej dovolenke na Slovensku možno len začiatok. Možno je to iba štartovný kapitál k vášmu ďalšiemu rozletu po celej šírej Európe.

Český hotel na kolesách v TANAPe

/Autorom foto je autor textu/