Otázka karikaturistovi

5. augusta 2022, dedic, Nezaradené

Páči sa mi, že v čase, keď ľudí trápi zháňanie dreva na zimu /už aj na „drevenom“ Liptove !/ a ľudia sa desia predpovedí odborníkov o zvýšení cien energií /najmä plynu/ v stovkách eur mesačne, trápia pána karikaturistu D. údajné spoločné aktivity Čarnogurského, Kotlebu, Kuffovcov, Tarabu, Podmanického, Záborskej a kol. zamerané na sprísnenie podmienok pre interrupciu. Páči sa mi, že v čase, keď Sulík vyhlásil, že jeho rozhodnutie povaliť ďalšiu vládu sa nemení a podľa niektorých publicistov budeme mať na jar predčasné voľby, jeho zaujímajú konzervatívno-národniarski zlosynovia, na čele s akýmsi kňazom s obrovským krížom na prsiach. Páči sa mi, ako tento karikaturista dokáže odviesť pozornosť národa od vecí nepodstatných k podstatným. K životne dôležitým. Že dokáže presunúť ohnisko z nudných chlebových tém na šteklivú hodnotovú tému.

Som zvedavý na to, čo podnietilo karikaturistu k takejto skvelej zmene priorít. Predpokladám, že je to jeho geniálny umelecko-politologický odhad. Ale predsa len, pre istotu sa -bez urážky prosím, dovolím spýtať: nie je impulzom ku predmetnej karikatúre to, že pán D. nechtiac otehotnel a teraz hľadá riešenie u gynekológa ? – Som presvedčený, že intímne dôvody za politiologicko-umeleckým činom pána karikaturistu nie sú. S pravdepodobnosťou rovnajúcou sa istote si myslím, že je za tým iba jeho jasnozrivosť.

Prepáčte prosím, za impertinenciu. Ale spýtať som sa musel.