Čaputová dnes „zažiarila“- aspoň podľa jedného čudného prieskumu

5. marca 2023, dedic, Nezaradené

Dnes sa z čista jasna na jednej súkromnej televízii ocitol čudný prieskum. Ide o prieskum predvolebných preferencií možných kandidátov na prezidenta. Čudný prieskum, lebo do prezidentských volieb je ešte dosť času a najmä pre, lebo Slovensko dnes žije úplne niečím iným , ako sú prezidentské voľby. Nahodenie prezidentskej témy sa vzhľadom na oveľa aktuálnejšie problémy súčasnej vlády, – napr. vzhľadom na extrémne neskorý termín predčasných volieb a vzhľadom na katastrofálne zdražovanie energií a potravín. – javí ako prekrývanie pálčivých tém podružnou záležitosťou.

Akokoľvek, čudný je aj samotný spôsob realizácie prieskumu verejnej mienky na tému prezidentských volieb. Ochotná agentúra Focus zamerala prieskum na ľudí, ktorých si – až na Čaputovú a možno Harabina,- vycucala z prsta alebo vytiahla z kúzelníckeho klobúka. Vraj týchto ľudí uviedli ako možných prezidentských kandidátov respondenti, – no ja tomu neverím. Myslím si, že ide o jednu z legiend, aké Focus na maskovanie takýchto zárobkových projektov použila. Zoznam Čaputovej protikandidátov je riadne divý. Sú v ňom všetci čo len trochu známi slovenskí politici. A čuduj sa svete – všetci v porovnaní s Čaputovou výsledkovo riadne zhoreli.

Svete čuduj sa, zhorel napr. aj Pellegrini, ktorý v dvoch posledných prieskumoch popularity Čaputovú dosť jasne porazil. Zhorel aj Fico, hoci ten v poslednom meraní popularity Čaputovej poriadne dýcha na chrbát. Na nepríliš seriózne pozadie tohto „prieskumu“ upozornil v debate na tv Markíza aj Sulík. Vyšlo mu, že podľa výsledkov asi polovica opýtaných odpovedala alternatívou „neviem“. Ak na čosi polovica respondentov odpovie slovíčkom „neviem“, potom téma prieskumu nie je príliš zmysluplná.

Prečo sa takýto čudný prieskum vlastne robil ? Odpoveď dáva jedna čudná súvislosť: výsledky prieskumu sa na Markíze sotva mihli – a ajhľa, už sa na ne slovenské provládne médiá vrhli ako hladní vlci. Napr. Pravda ich použila ako hajlajt iba pár minút po prezentácii na Markíze. – To budí dojem vopred dohodnutej mediálnej kampane. Kýmsi pripravenej a kýmsi zaplatenej.

Ktože to tu rozbieha kampaň ? Ktože to tu o dušu presviedča občanov, že „Jedine Čaputová“ ? Ktože nás tu chce presvedčiť o tom, že si občania želajú iba ju ? – Do súboru takýchto rečníckych otázok pekne zapadá aj vec, na ktorú nedávno upozornil bloger ferro. Všimol si, že pri besede s Dzurindom skúsený moderátor ta3 Bielik poznamenal, že kandidovať za prezidentku bude asi iba Čaputová, lebo proti jej prezidentskému majestátu sa sotvakto postaví.

Tak či onak, marketingový PR tím Čaputovej pochopil, že Čaputovej lavírovanie okolo úradníckej vlády a termínu predčasných volieb jej znižuje preferencie. A tak siahol po tomto „veľmi validnom“ prieskume verejnej mienky. Jeho hlavným cieľom bolo vsugerovať občanom, že Čaputová je mimoriadne obľúbená politička, že jej ako hlave štátu na Slovensku niet páru. Že je „koza“ = GOAT ´= Greatest Of All Times.

Čaputová je podľa najnovšieho prieskumu správny človek na správnom mieste. Tak to aspoň hovorí prieskum agentúry Focus. A my veríme .

Naozaj veríme ? – Nuž, ja teda nie.