Predvolební ľudoví rozprávači nastupujú

25. júla 2023, dedic, Nezaradené

Zvolebnieva sa. V štáboch niektorých strán, kandidujúcich do NRSR nasadili o.i. aj influencerov, aktivistov na sociálnych sieťach, novinárov ochotných písať adevertorial…a áno, aj blogerov. Predvolebných blogerov spoznáte veľmi jednoducho. Sú to tí, čo sa zaregistrovali asi tak mesiac dozadu a odvtedy produkujú jeden politicky tendenčný článok za druhým- Zvyčajne je zameraný na určitú cieľovú nepriateľskú stranu, do ktorej sekajú, až íverčoky lietajú…

Jeden z takýchto umelcov slova /hvizdik, 69 výplodov/ používa proti najsilnejšej opozičnej strane techniku otvorených listov. Tak ako väčšina z predvolebných blogerov, štylizuje sa do podoby ľudových rozprávačov, opierajúcich sa o akože vlastné životné skúsenosti. Výtvory insitných mysliteľov na počudovanie oslovujú celkom slušné /asi tiež dosť insitné/ publikum. Aj ja ich rád čítam. Tak ako kedysi som rád čítal či počúval uja Zelienku spod Poľany či strýca Marcina z Majcichova. Títo „umelci“ mi ponúkajú dadaistický „pata-pôžitok“. Čítať ich recesia. Divadlo absurdity. Najviac ma pobavia janizol /55 príspevkov/, dubrava /10/, realista /64/, pavolsokol /4/. V póze nadstraníckeho negativizmu sa snaží javiť vreckový génius volajte 112 /samozvaný syn Borisa Kollára/ ai…Snažím sa si to s nimi užívať. Lebo, – obávam sa,- v októbri už so svojou tvorbou asi skončia. Múza v podobe straníckej pokladničky od nich odíde, tak ako odíde nádej niektorých strán dostať sa do vlády alebo aspoň do parlamentu.

Som zvedavý, kto s predvolebných blogerov ma dnes prekvapí a čím. Bude to rozprávka o fašistoch z Republiky a SNS ? Alebo rozprávka o znásilňovačovi a mafiánovi Borisovi ? Alebo povesť o mafiánoch zo Smeru či o slniečkároch z Hlasu ? Alebo hejtovanie o niečom úplne inom ? Neviem. Deň sa iba začína. A je sa teším, čím ma dnes tribúni z ľudu prekvapia a pobavia.