Iba stručne. „Experti“ v Poľsku /podobne ako u nás/ pred prezidentskými voľbami tvrdili, že čím bude volebná účasť vyššia, tým bude vyššia aj šanca na zvolenie miláčika liberálov /vrátane liberálnych expertov a liberálnych médií/ pána Trzaskowského. Na tomto predpoklade postavili „experti“aj svoje volebné exit pool-y. – NO ZMÝLILI SA.
Prečo ? Pretože zvýšenú volebnú účasť neriešili iba liberáli v tradične liberálnych mestách s tradične vysokou volebnou účasťou, -ale aj konzervatívci. Konzervatívci zbuntošili pred voľbami celý poľský vidiek. Chodili po dedinách „z dom do domu“ a osobne presviedčali ľudí, aby išli voliť. Liberálom na zvýšenú volebnú účasť v mestách postačili tradičné komunikačné kanály: médiá, internet, sociálne siete, poštové schránky a mítingy na námestiach. Konzervatívci to mali ťažšie. Konzervatívny volič médiá, internet a sociálne siete až tak nesleduje, na mítingy do väčších miest nechodí. Konzervatívneho voliča treba osloviť v zamestnaní, v domácnosti, pri robote okolo domu či na poli. Je to pracné. Poľskí konzervatívci to napriek tomu robili – a vyplatilo sa. Konzervatívci z vidieka išli voliť prinajmenej tak husto ako liberáli z veľkých miest. A konzervatívci napriek historicky najvyššej volebnej účasti-natruc „expertom“ – VYHRALI.
Aké je z poľského prezidentskovolebného príbehu poučenie pre Slovensko ? Jednoduché. Treba dostať do rúk nielen sociálne siete a aspoň jedno-dve mienkotvorné médiá, ale najmä a predovšetkým – treba poriadne zabrať pri podnecovaní ku takmer 100%-nej volebnej účasti ľudí na vidieku. Ako ? Osobnými rozhovormi a návštevami voličov v ich domácnostiach. Rozhovormi a návštevami. Rozhovormi a návštevami. Rozhovormi a návštevami…
Predvolebnú agitáciu si nemožno zľahčovať. Nemožno ju odbaviť iba letákmi či bilbordami. Na vidieku ju treba robiť prostredníctvom tisícov členov konzervatívnych a národných strán a miestnych dedinských aktivistov. A pekne dom po dome, byt po byte. S tým, že v popredí musí byť prosba „choďte voliť“ a to, koho voliť, nech je „až“ v pozadí. Dedinčanov a ľudí z malých miest treba pozývať na súboj s pánmi a paničkami z veľkomestských kaviarní. Nech si uvedomia, že volebný boj je vlastne ich osobný boj. Boj ich dediny /kde je takmer každý každému rodina/ proti odkundesáckemu mestu. Boj ich kostolnej komunity s partičkami veľkomestskej kaviarne…
-Takto nejako kaczinskovci vytvárali podmienky pre víťazstvo poľského vidieka nad kozmopolitným mestom. Takto nejako by mal vyzerať aj boj našich sociálne a národne orientovaných strán o slovenský vidiek. O jeho maximálne možnú volebnú účasť. Takto nejako by mal vyzerať i boj Slovákov o ich dedičnú roľu, ich boj o ich slovenské Slovensko.
Myslím, že nevyhrali a ani by nevyhrali. Jeden... ...
Wengier je poľsky Maďar a pravda je taká, že... ...
...ja že indián z Kmeňa Mayov...! Reku tá... ...
...mesto bol odjakživa iný svet ako vidiek.... ...
Kľudne. ...
Celá debata | RSS tejto debaty