Na Slovensku žije už dosť veľa černochov. Viem o niektorých, ktorí tu roba v šoubiznise čiernych bačov, hrajú futbal alebo basketbal či nebodaj študujú. No viac ako na športoviskách je černochov v reklamách slovenských televízií. Černosi, žijúci na Slovensku musia byť extrémne solventní, keď sa vyskytujú v reklamách na predovšetkým drahšie, luxusnejšie výrobky. Na týchto čiernych boháčov pôsobia slovenské reklamy mimoriadne motivačne. Veď dobre, nič proti tomu.
Ďalšími menšinami, ktoré sa vyskytujú v slovenských televíziách čoraz častejšie, sú religiózne a sexuálne menšiny. Rastie počet reklamných klipov s tibetskými mníchmi, s bozkávajúcimi sa mužmi a hladkajúcimi dievčatami. Veď dobre, nič proti tomu.
V honbe za tak prepitrebnou korektnosťou sa však vytvára moderná mapa súčasného Slovenska. Slovensko je podľa týchto reklám totálne „BLM“, afroamerické, dúhové, s občanmi žijúcimi v aktívnych environmentálne , slniečkársky orientovaných komunitách. Tomuto trendu sa prispôsobujú aj agentúry na prieskum politických preferencií. Dvíhajú napr. preferencie slniečkárskej PS. Priaznivci PS sú ako Colombova žena, – každý o nich hovorí, no nikto tie státisíce priaznivcov reálne nevidel.
Slovensko je naozaj krajina menšín. Žijú tu Maďari, Rusíni, Vietnamci, no najmä Rómovia. Rómski spoluobčania sú vďační návštevníci obchodných centier a aj vďační diváci TV. V reklamách však slovenskí Maďari, no predovšetkým RÓMOVIA chýbajú, takmer neexistujú. V reklamných šotoch nie je po nich ani chýru, ani sluchu. Samozrejme až na výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo /napr. stará Čekovského kreslená rómska miniséria/. Rómov je bezpochyby v reklamách oveľa menej, ako černochov. Je to čudné a malo by sa s tým niečo urobiť…
Menšinám patrí budúcnosť Slovenska. Aspoň tak nás učia misionári z Bruselu. Veď dobre, nič proti tomu. Ide len o to, aby tá reklamná vymaľovánka slovenskej krajiny bola čo najviac reprezentatívna. Ide o to, aby bola realistická. Ide o to, aby sa popri černoškoch a japončíkoch na reklamných šotoch tu a tam objavili aj usmievavé tváričky malých Rómov, s peknými bielymi zubami. Slovensko budúcnosti, – to je oveľa skôr krajina veselých a šťastných Rómov než krajina vyšportovaných afroamerických či afrických černochov.
Akokoľvek, čoraz častejšie prezentovanie menšín v reklamách na našich televíziách je vysoko pozitívna záležitosť. A pôsobí na momentálne ešte stále väčšinovú slovenskú populáciu veľmi výchovne a veľmi motivačne. Veď kto by si nekúpil spišské párky, ktoré tak chutili aj príslušníkovi nejakej menšinovej komunity ? Kto by si rád nezadovážil mercedes triedy C , na ktorom sa v reklame nadšene prevážal chlapec z Luníka 9 či z Jarovníc ?
Menšinovo poňatá reklama je dobrá vec. Pomáha krpčiarskym Slovákom dospieť na civilizačnú úroveň bruselských predmestí a pomáha Slovenskej republike zmeniť sa na vyspelú liberálnu demokraciu západného typu. Multikulti…Tak je to správne. Tak to má byť.
/Alebo že by nie ?/
Hm a kto bude väčšina? Zase toľko tmavých tu... ...
Do istej miery súhlasím s postojom k Rómom.... ...
++++++++++ ...
Keď to takto pôjde ďalej, Slováci na Slovensku... ...
Tak ako sa pri epidémii kovidu stratila... ...
Celá debata | RSS tejto debaty